OMIC Oficina Municipal d'Informació al Consumidor
Servei per a totes les persones consumidores de Premià de Dalt que facilita la Diputació de Barcelona per fomentar els drets dels consumidors, gestionar reclamacions i queixes, assessorament a l'hora de comprar un producte i tasques de mediació.
Above Content Body
Content Core
Els serveis que ofereix l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor són:
- Orientar sobre les consultes i les reclamacions del consumidor en el supòsit que no es respectin els seus drets i sobre les vies establertes per resoldre el seu conflicte.
- Els comerços i serveis també poden demanar assessorament a l'OMIC, en el cas de dubtes, legislació o normatives; i de cara a donar un millor servei al consumidor.
- Rebre denuncies i reclamacions dels consumidors per remetre-les a les empreses reclamades i si cal, a les entitats o els organismes corresponents.
- Col·laborar amb la Junta Arbitral de Consum
- Fomentar l'educació i la formació dels consumidors en temes de consum mitjançant la realització de campanyes informatives.
Canals per accedir al servei:
Presencial (amb cita prèvia):
Oficina Municipal d'Informació al Consumidor. Plaça del Mil·lenari, 5. Premià de Dalt.
Telefònic:
93 693 15 90
Virtuals:
Web
Adreça electrònica
Denominació de la unitat prestadora del servei i persona responsable:
Servei Municipal d'Ocupació i Promoció Econòmica
Tècnica del Servei:
Virgínia Merlos
COMPROMISOS
Drets de les persones usuàries en relació al servei:
- Les persones que tinguin hora concertada amb el personal de l'OMIC rebran una primera resposta si es tracta de consultes. Pel que fa a les reclamacions formals, la resposta es donarà un cop l'empresa reclamada respongui o en el termini màxim de 45 dies.
- Les persones que s'adrecin a l'OMIC rebran un tracte discret i respectuós per part del personal de l'oficina.
- El personal de l'OMIC agilitzarà els tràmits dels procediments relatius al seu àmbit d'actuació.
Formes de presentació de queixes i suggeriments:
Instància a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà
Correu electrònic
Per telèfon al 93 693 15 90
Indicadors per a l'avaluació de la qualitat i la satisfacció:
- Nombre de queixes ciutadanes que estan justificades en relació al temps de resposta.
- Nombre de queixes que estan justificades en relació al tracte rebut pel personal d'atenció.