Trucar al 012 ja és gratuït des d'avui
Above Content Body
Content Core
El telèfon d’informació a la ciutadania, que també dona suport en la realització de tràmits en línia, és gratuït per als usuaris a partir d’avui, 10 de juliol.
El 012 ajuda les persones a accedir als serveis digitals amb l’objectiu de garantir-ne l’autonomia més enllà del seu nivell de competència digital, i ofereix informació general de qualsevol àmbit propi de la Generalitat:
- conèixer l’estat dels tràmits de la ciutadania
- el pagament d’impostos o sancions
- demanar cita per a les oficines d’atenció presencial
- acompanyament en la tramitació digital, entre d’altres
Si la vostra operadora de telefonia us cobra la trucada, heu de fer una reclamació al proveïdor. En cas que us l’hagin rebutjat o que no us hagin respost en el termini de 30 dies, podeu presentar una reclamació davant de l’Agència Catalana de Consum.
La mesura vol afavorir la relació entre la ciutadania i l’Administració. Aquest canvi garanteix poder atendre tots els col·lectius, especialment els més vulnerables, i superar la bretxa digital.