Notícies

Navigation Bar

Servei d'orientació per a les persones veïnes de Premià de Dalt que estan afectades per les participacions preferents

Above Content Body

Content Core

Oficina Mòbil d'Informació al ConsumidorLa comercialització massiva de participacions preferents sense informació suficient sobre els riscos del producte ha comportat nombroses queixes i reclamacions arreu del país i també de l'Estat espanyol. En aquest sentit, Premià de Dalt no n'és l'excepció. Així, a l'Oficina Mòbil d'Informació al Consumidor (OMIC) es van tramitar 11 expedients l'any 2012, mentre que el els quatre mesos del 2013 ja se n'han tramitat 12 més. En total, 23.

Què és l'OMIC?
És un servei gratuït d’informació, ajut i orientació que realitza l’Ajuntament de Premià de Dalt des de l'any 2007 a càrrec de professionals dos cops a  la setmana (els dimecres i els divendres, al barri Santa Maria – Santa Anna – Tió). Es destina a consumidors i usuaris perquè puguin exercir els seus drets bàsics i fa d’intermediari entre les parts per a resoldre determinades qüestions.

Respecte l’assumpte de les preferents, l’OMIC és partidària de la reclamació inicial –en detriment de l’arbitratge- perquè va directament a les entitats i, a posterioritat, els seus tècnics recomanen emprendre la via judicial, ja sigui mitjançant associacions de consumidors (p.ex. ADICAE) o advocat particular (d’ofici o de pagament). De fet, ja s’estan guanyant les primeres sentències a Mataró.

Què és?
Una participació preferent és un valor financer sense venciment —són perpètues—, emès per una societat que concedeix al seu titular certs drets preferencials respecte d'altres títols de propietat, com ara prioritat de cobrament per davant dels accionistes en cas de fallida de la societat emissora.

Recurs eurosQuin és el procediment a seguir per part de les persones afectades?

  1. Demanar hora amb l’OMIC, a través del Servei Municipal d’Ocupació i Promoció Econòmica, per a rebre l’assessorament tècnic (93 693 15 90).
  2. Tramitació de la reclamació a l’entitat financera.
  3. En cas de silenci per part d’aquesta, es recomana la via judicial si no és que ja s’ha optat a ella abans de tramitar la reclamació a l’OMIC.

La Generalitat de Catalunya no intervé, a excepció d’aquest futur arbitratge del que parla el “Instituto Nacional del Consumo”.

Totes les actualitzacions de la informació sobre participacions preferents en el següent enllaç de la Generalitat de Catalunya, concretament de l’Agència Catalana del Consum. En aquest enllaç, informació específica sobre Bankia. A banda, el Consell Comarcal del Maresme també té un servei d'assessorament a través del Servei de l'Oficina d'Atenció al Consumidor per a les persones afectades.

Below Content Viewlet

Document Actions