Recomanacions per comprar disfresses segures 🎃💀👹👻
Cada cop hi ha més gent que es disfressa per la Castanyada/Halloween. A l'hora de comprar disfresses, el més important és la seguretat
Above Content Body
Content Core
- Les disfresses infantils es consideren joguines. Mireu que siguin adequades a l’edat de l’infant i eviteu la distinció sexista.Â
- Els infants menors de 7 anys no poden portar cordills a la zona del coll; si tenen més de 7 anys, els cordills no poden ser superiors a 7,5 cm de llargada.Â
- Assegureu-vos que les mà scares tenen prou orificis de ventilació i que s’adeqüen a l’edat de la persona que l'ha de fer servir. Â
- El maquillatge ha d’indicar la caducitat i els components per evitar al·lèrgies (protegiu la pell amb una capa de crema hidratant i maquilleu a sobre). És recomanable no usar aquests productes en menors de 3 anys.Â
- Comproveu que els complements (arcs amb fletxes, pistoles, barrets, diademes...) no tenen parts punxegudes ni peces petites que es puguin desprendre i implicar risc d’asfixia, i que no són molt llargs. Â
- Els barrets han d’ajustar bé, perquè no llisquin sobre els ulls; evitareu accidents si les disfresses no són massa llargues. Â
- Compte amb el foc i les fonts de calor: les disfresses, perruques i mà scares han d’estar fabricades amb materials no inflamables o de baixa combustibilitat.Â
- Tots els productes que compreu han de contenir la marca CE i la identificació del fabricant, importador, o venedor, és a dir, un responsable, per si cal denunciar i/o reclamar.Â
- La botiga no té l’obligació d’acceptar canvis de productes en bon estat, per tant, informeu-vos-en abans.Â
- Demaneu i conserveu el tiquet de compra o la factura, ja que són la vostra garantia i els necessitareu si heu de reclamar.Â
- També podeu optar per fer-vos vosaltres mateixos la disfressa amb materials reciclats.
- En cas de disconformitat amb el producte, demaneu el full oficial de reclamació a l’empresa o contacteu-hi per un mitjà que en deixi constà ncia (formulari web, telèfon amb número d’incidència, etc.). Si en el termini de 30 dies no heu obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, contacteu amb el servei públic de consum que us correspongui segons el vostre municipi (per a més informació consulteu l’apartat Consultes i reclamacions).