Premià de Dalt commemora el 25N, Dia Internacional contra les Violències Masclistes, amb activitats diverses
Above Content Body
Content Core
El Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones se celebra anualment el 25 de novembre per a denunciar les violències que s’exerceixen sobre les dones en tot el món i reclamar polítiques en tots els països per a la seva erradicació. L’any 1999, aquesta jornada de reivindicació fou assumida per l’Assemblea General de les Nacions Unides convidant a governs, organitzacions internacionals i no governamentals a la reflexió i a la realització d’ activitats de sensibilització.
El 25N és una jornada de record, denúncia i compromís col·lectiu. Record per totes aquelles dones que han patit o pateixen violència masclista; denúncia davant d’una xacra que encara avui persisteix i ens interpel·la com a societat; i compromís per seguir treballant, des de tots els àmbits, per a construir un municipi lliure de violències.
Des de l’Ajuntament de Premià de Dalt es reafirma la voluntat de no tolerar cap forma de violència masclista, visible o invisible, i de continuar impulsant polítiques d’igualtat que garanteixin la seguretat, la llibertat i la dignitat de totes les dones i nenes.
Activitats per a commemorar el 25N
Dimecres 19 de novembre a les 17 h s’ha organitzat ‘Alcem la veu pel 25N’, al Centre de Formació Permanent. I a les 18 h, a la sala de sessions de l’Ajuntament, es fa la xerrada ‘Coneix el procediment jurídic en casos de violència masclista’, a càrrec de la jurista Emma Roig, i oberta a tothom.
Dijous 20 de novembre a les 17.30 h, la Biblioteca Jaume Perich organitza ‘Contes contra l’abús sexual a menors: ‘El meu cos és un tresor’ i ‘El meu cos és meu’, a càrrec de Sara Genovart.
El 25N a les 10 h el Casal de la Gent Gran Santa Anna programa la classe oberta ‘La Puerta violeta’ i a les 13 h es farà la lectura del Manifest a la sala de sessions de l'Ajuntament. A la tarda, 18.30 h, Dones de Dalt ofereix una encesa d’espelmes, minut de silenci i lectura de poema i peça musical davant de l’Ajuntament.
Finalment, dijous 27 de novembre a partir de les 17 h hi haurà la Carpa Lila amb activitats i jocs contra les violències a la Biblioteca Jaume Perich; a les 18 h, l’Espai Santa Anna serà l’escenari del concert de la Coral del Barri, ‘No és no’; i a les 19 h hi haurà una xerrada col·loqui ‘La pressió estètica, un altre tipus de violència’ amb Marta Pontnou i Laura Fa, a la Biblioteca Jaume Perich.
La regidora d'Igualtat, M. José Paisal, ha destacat la importància de trencar el silenci davant qualsevol forma de violència masclista i ha remarcat que “aquesta lluita és una responsabilitat col·lectiva, i des de l’Ajuntament treballem per garantir una societat lliure de violència, on totes les persones puguin viure amb dignitat i seguretat”.
Des de l'Ajuntament us convidem a participar activament en totes aquestes activitats, a sumar-vos a aquest crit col·lectiu contra la violència, a favor de la vida i la llibertat de les dones.