Premià de Dalt aconsegueix mantenir els 4 grups de P3 en l'oferta inicial per al curs escolar 2021-22
Above Content Body
Content Core
Premià de Dalt mantindrà els 4 grups de P3 en l'oferta inicial per al proper curs 2021-22, després que el Departament d’Educació de la Generalitat reconsiderés, a petició del consistori i de la comunitat educativa, la seva decisió de reduir-los a 3. Així, l’Escola Marià Manent i l’Escola Santa Anna tindran cadascuna 2 aules de P3.
L’Ajuntament i la comunitat educativa assoleixen d’aquesta manera el seu objectiu comú de mantenir l’actual oferta educativa, tot i el descens en la natalitat al nostre poble, argument que havia fet servir el departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya per a justificar la seva intenció inicial d’eliminar un dels grups de P3, concretament, a Santa Anna. La regidora d’Educació, Josi Duran, es mostrava “molt satisfeta pel doble resultat, és a dir, per mantenir els 4 P3 i també per la certificació per part de la Generalitat conforme tindrem Institut-Escola al Santa Anna”. Alhora la regidora agraeix, “el treball conjunt i incansable de tota la comunitat educativa per aconseguir ambdós objectius, tan importants per als infants i joves del poble”.
Institut – Escola a l’Escola Santa Anna
A banda de P3, el departament d’Educació ha comunicat formalment a l’Ajuntament que l’Escola Santa Anna serà un Institut-Escola de 2 línies, és a dir, 2 classes de 1r d’ESO, que augmentarà progressivament fins arribar a 4t d’ESO el curs 2024-25. D’aquesta manera, l’alumnat de l’Escola Santa Anna podrà cursar tot els estudis de l’etapa obligatòria (dels 3 als 16 anys) al mateix centre. L’alcalde, Josep Triadó, explica que “tot i que no és competència municipal sinó del departament d’Ensenyament de la Generalitat, i si es manté el context de pandèmia actual, l’Ajuntament farà un esforç econòmic important per adequar les actuals instal·lacions del centre al nou concepte d’Institut-Escola”. I agraeix, “la col·laboració i predisposició d’en Pere Masó, director dels Serveis Territorials d’Educació al Maresme i Vallès Oriental, amb qui he mantingut diverses reunions fins aconseguir els objectius que volíem”.
Què són els Institut-Escola?
La integració de l'educació primària i la secundària en un mateix centre atorga a l'institut escola autonomia pedagògica per impulsar els seus projectes educatius i capacitat organitzativa i de gestió dels seus recursos. Amb la finalitat de donar resposta a les necessitats dels alumnes i les seves famílies, el departament d'Educació recull la vocació innovadora dels centres per explorar noves estructures organitzatives que permetin assolir l'èxit escolar.
Els projectes educatius dels instituts escola tenen com a principal valor afegit el fet de ser un model integrat d'escolarització (3-16 anys) que implica els següents eixos:
- continuïtat formativa;
- enfocament evolutiu del seguiment dels alumnes;
- convivència d'infants i adolescents;
- metodologies d'aprenentatge globalitzat;
- versatilitat, polivalència i globalització de la didàctica docent;
- lideratge marcadament pedagògic.
Amb aquesta actuació, es reforçarà el projecte educatiu de l’actual Escola Santa Anna, tot ampliant l’oferta educativa de Secundària Obligatòria a Premià de Dalt, el que significarà l’augment del nombre de grups, de professorat i d’espais necessaris per al desenvolupament de l’activitat lectiva en el nou Institut-Escola.