Mesura excepcional: Servei especial de Teleassistència per a persones majors de 65 anys
Above Content Body
Content Core
Per tal de minimitzar l’impacte de la COVID-19 sobre les persones majors de 65 anys, s’ha activat un servei de teleassistència excepcional i gratuït per a proporcionar seguretat i tranquil·litat als veïns i veïnes de Premià de Dalt que es trobin en situació vulnerable, aïllades o en situació de risc i que necessitin suport.
Aquest servei excepcional de teleassistència ha de garantir una atenció permanent a les persones d’edat avançada, majoritàriament amb malalties cròniques de base i altres factors de risc que puguin derivar en complicacions greus en cas d’infecció per la COVID-19.
Com activar aquest servei?
- Les persones usuàries dels Serveis Socials municipals majors de 65 anys rebran la trucada d'aquest departament o bé de la xarxa de col·laboradors de què disposa.
- La resta de veïnes i veïns, si no us han trucat i us trobeu en aquesta situació de risc, us heu de posar en contacte quan abans millor amb el departament municipal de Serveis Socials al telèfon 93 693 15 91 i allà també es pot demanar l'activació.
És important recordar que aquest servei que ofereix la Diputació de Barcelona és excepcional i gratuït; només es necessita un telèfon fix o mòbil i no cal la instal·lació de cap aparell o dispositiu. La prestació d’aquest servei de caràcter excepcional finalitzarà quan se superi la situació d’emergència provocada per la crisi sanitària del coronavirus.
Trucades proactives a majors de 80 anys des del departament municipal
A banda de la Teleassistència, dues treballadores familiars de Serveis Socials estan realitzant una roda de trucades a les persones majors de 80 anys del municipi per a saber quin és el seu estat de salut i valorar les seves necessitats en aquest dies de confinament També se’ls dona informació dels serveis d’Àpats a Domicili, del suport de voluntariat per a realitzar compres aliments/medicació, passejar animals, llençar escombraries... I del telèfon d’emergències socials 673 037 014.
En total, es tracta d'unes 200 trucades amb l’objectiu de tenir cura de la població gran de Premià de Dalti oferir suport emocional, i més pensant en els casos de persones soles o amb manca de xarxa social i familiar, que poden veure agreujada la seva situació personal degut al confinament.