Notícies

Navigation Bar

L'Ajuntament, contra la pobresa energètica i l'onada de fred

Crida per evitar talls de llum, gas i aigua a les famílies en situació de vulnerabilitat a Premià de Dalt

Above Content Body

Content Core

pobresa energèticaReforç atenció a persones sense sostreDavant les condicions meteorològiques i amb la voluntat de protegir els drets i la seguretat de les persones, l’Ajuntament fa una crida perquè els ciutadans i ciutadanes amb risc de patir un tall de llum o de gas per manca de pagament -o aquelles que estiguin passant fred  a casa seva per no generar més despesa- contactin com més aviat millor amb els Serveis Socials municipals al telèfon 93 693 15 91. D’aquesta manera es vol reforçar la prevenció i evitar que en cap cas es donin situacions de manca de subministrament per falta de pagament.

L’Ajuntament està plenament compromès amb el desplegament de la Llei 24/2015, que impedeix a les companyies tallar el subministrament energètic a ciutadans o famílies vulnerables. Aquesta  llei d’àmbit català que obliga les companyies a informar els ajuntaments i demanar-los informes d’exclusió residencial abans de fer efectiu un tall de subministrament. En el supòsit que els afectats siguin persones o famílies vulnerables, no es pot tallar el servei. Com explica la regidora de Serveis Socials, Magda Julià, “el Govern de Premià de Dalt té la ferma voluntat política, està fent i farà totes les actuacions que calgui per afavorir l’aplicació de la llei i evitar que ciutadans o famílies vulnerables puguin quedar en situació de desemparament”.

L’objectiu és doble. D’una banda que el Consistori tingui coneixement de tots els casos, i  de l’altra actuar de forma preventiva per tal d’evitar situacions de pobresa energètica i els riscos que comporta. A data d’avui, Serveis  Socials ha lliurat 45 informes de vulnerabilitat a les companyies, relacionats amb onada de fredcasos de tall de subministrament o pobresa energètica.

A banda, des del Centre de Distribució d’Aliments (DISA) també s’han reforçat els serveis d’atenció a les persones sense sostre per evitar que passin la nit al ras amb temperatures sota zero. Així, el servei d'acollida nocturna queda activat fins diumenge 22 de gener a la nit. Concretament, se'ls ofereix servei de dutxa, sopar, dormir i esmorzar.

Below Content Viewlet

Document Actions