La bona gestió del servei policial permet un descens dels delictes al poble
Above Content Body
Content Core
Premià de Dalt és el municipi de l’Àrea Bàsica Policial (ABP) del Baix Maresme ubicada a Premià de Mar, on s’ha de reduït més el nombre de delictes els darrers dos anys, fruit de la bona gestió empresa per l’Ajuntament en relació al cos de la Policia Local.
Cal destacar també que el cos policial és un servei ben valorat per la ciutadania segons es desprèn del Quadern de Debat Familiar que es va realitzar des de la regidoria de Participació Ciutadana per conèixer l’opinió de les famílies de Premià de Dalt sobre el poble i els diferents serveis municipals. Concretament, el 66% de les famílies participants considera Premià de Dalt un municipi força segur, valorant especialment el tracte personal, l’atenció telefònica i els serveis que presta la Policia Local.
Amb el compromís adquirit pel govern de millorar el servei policial vers el ciutadà, a l’abril l’Ajuntament va acordar amb el cos un altre quadrant del servei amb torns fixes i amb la finalitat de millorar la gestió interna i cobrir els objectius marcats des de la Prefectura.
Actualment es compleix, segons aquest acord, una jornada de 37,5 hores setmanals per agent, que es distribueixen en torns de matí, tarda i nit, formats per 3 grups de 4 persones (un caporal i 3 agents). Cada torn està cobert, diàriament, pels mateixos agents, amb la finalitat de complir una de les funcions més ben valorades pels ciutadans, la policia de proximitat, en contacte directe amb la població.
El conveni policial, signat el passat mes d’abril, també estableix el cobriment del servei durant les vacances estivals del cos, que s’han de realitzar durant els mesos de juliol i agost, amb l’objectiu de prestar sense dificultat el servei de Policia Local per atendre les demandes ciutadanes i garantir la seguretat pública. Durant aquest període, el servei ha estat cobert pel 50% de la plantilla (2 agents) en tots els seus torns i amb una jornada laboral de 8 hores, durant 6 dies, seguits de 2 jornades lliures de servei.
En el primer estiu de vigència d’aquest acord, s’han cobert 273 torns de servei. D’aquests torns, 200 amb dos agents, tal com estava previst i estipulat, i en 73 s'ha superat la quantitat d'agents per torn, millorant les expectatives i permetent així, una millor gestió interna del cos policial i una major presència a la via pública.