Notícies

Navigation Bar

L’Ajuntament demana extremar la precaució durant la revetlla de Sant Joan per evitar incendis

A través d’un ban, la corporació recorda, entre d’altres, la prohibició de fer ús de pirotècnia en qualsevol emplaçament situat a menys de 500 m de zones forestals.

Above Content Body

Content Core

L’Ajuntament de Premià de Dalt ha emès un ban per recordar a la ciutadania la necessitat d’extremar la precaució durant la revetlla de Sant Joan per evitar incendis forestals. La celebració de Sant Joan coincideix aquest any amb un elevat risc d'incendi derivat, principalment, de l’episodi generalitzat de sequera excepcional. Els incendis relacionats amb les revetlles es relacionen amb l’ús de pirotècnia (coets, articles pirotècnics voladors i fonts) per part de particulars en activitats no organitzades, on no hi ha mesures de seguretat específiques. Les activitats organitzades per ajuntaments i entitats i, en general, l’ús professional de la pirotècnia, compten amb processos d’autorització i mesures de seguretat que redueixen els riscos.

El ban municipal estableix que no s’autoritzarà cap foguera ni llançament de voladors, coets, fonts i bateries de categoria (classe III) a cap indret del terme municipal. I també que els únics petards autoritzats són els de categoria f1 i f2 (classe I, II). 

És important recordar que cal comprar els productes pirotècnics sempre en establiments autoritzats, seguir estrictament les instruccions de l’article i no guardar mai petards a les butxaques. I, lògicament, no deixar que els i les menors d’edat facin ús de material pirotècnic i estar sempre vigilant-los.

A casa, cal retirar dels balcons, terrasses i altres zones obertes dels edificis tot el material que pugui cremar fàcilment, tancar les finestres i recollir els tendals i la roba estesa de les terrasses i balcons.

En el moment de fer servir pirotècnia, per la seguretat de tothom, cal fer-ho sempre a l’aire lliure sense tirar petards contra ningú, ni en espais amb aglomeracions de persones. Tampoc és segur introduir petards en totxanes o ampolles perquè en explotar fan metralla que pot provocar danys personals. També es recomana evitar els coets amb la canya trencada i no agafar-los amb les mans.

Queda prohibit encendre petards al mobiliari urbà (contenidors, papereres, bancs, fanals...) ni elements de la via pública (clavegueram, escocells, jocs infantils, arbrat, vegetació...).

Davant de qualsevol accident, cal trucar immediatament al telèfon d’emergències 112.

Altrament, hi haurà especial vigilància per a garantir la tolerància zero amb l’incivisme.

 

Recomanacions de seguretat

EDAT I COMPRA DE PETARDS – PROCICAT

 

Consells sobre revetlles i festes amb foc per a persones amb dificuktats auditives i de visió

Below Content Viewlet

Document Actions