Eviteu a les estafes en la compra d'entrades
Above Content Body
Content Core
La venda d’entrades d’espectacles, esdeveniments o activitats sovint és una oportunitat pels ciberdelinqüents d’estafar les persones condumidores. A través de la suplantació d’identitat poden fer enviaments massius de missatges anunciant la venda de tiquets a través de portals falsos. En altres ocasions, fan servir plataformes de revenda de dubtosa reputació per cometre estafes.
El més senzill a l’hora d’evitar fraus en la venda d’entrades és comprar-les a través del canal oficial. Es recomana, a més, no accedir a la plataforma de venda a través d’enllaços de correu electrònic o SMS, ja que podrien ser missatges fraudulents i derivar-nos a webs falses. El mateix ens pot passar amb els missatges directes en xarxes socials i, fins i tot, anuncis falsos.
Si decidiu comprar les entrades a través d’un canal no oficial o de revenda heu de saber que no tindreu les mateixes garanties i que només és legal si l’empresa té l’autorització de l’entitat organitzadora.
Per evitar estafes
- En una plataforma o portal web, llegiu amb atenció les condicions de compra. És molt important que us garanteixin un reemborsament en cas de no rebre les entrades. També és recomanable informar-se prèviament sobre la fiabilitat d’aquell servei.
- Feu servir plataformes de pagament que es puguin rastrejar i que emetin justificants.
- Comproveu que l’empresa tingui la seva seu a la Unió Europea.
- Demaneu informació sobre les entrades. Si la informació és escassa, és possible que les entrades siguin falses.
- Si contacteu amb un particular, feu les transaccions en persona sempre que sigui possible. Si la persona que us ha de vendre les entrades no vol parlar per telèfon, desconfieu.
- En general, no us refieu d’entrades que siguin econòmicament molt atractives o si els venedors us urgeixen perquè feu la compra.
Si heu comprat entrades fraudulentes
- Intenteu contactar amb l’empresa que hi ha al darrere de la pàgina web per sol·licitar que et retornin els diners.
- Si no heu pogut recuperar l’import, reuniutotes les proves possibles i feu una denúncia als Mossos d’Esquadra.
- Poseu-vos en contacte amb la vostra entitat financera per veure si poden recuperar el pagament o per saber si teniu contractada una assegurança contra fraus.
- Contacteu amb l’Agència Catalana del Consum per posar una reclamació. Cal tenir en compte que això només serà útil si l’empresa està dins de la Unió Europea.