Estem creant un monstre. Ens ajudes a evitar-ho?
Above Content Body
Content Core
L'activitat de les persones dins tots els sectors i àmbits de la societat genera tot tipus de residus que són conseqüència dels hàbits de consum que tenim. Cal posar èmfasi en identificar tots aquells hàbits o conductes que cal evitar per minimitzar l'impacte que els residus generen sobre el medi i sobretot en la gestió de l'aigua.
El tractament de depuració pel qual ha de passar l'aigua un cop arriba bruta a les depuradores pot ser molt dificultós i costós si des de bon inici no fem una bona gestió dels residus a les llars, a les indústries, a les oficines, als centres, etc.
Campanya: "Estem creant un monstre"
Les tovalloletes higièniques i altres productes d’higiene personal que s’aboquen al vàter, juntament amb els greixos, olis i altres substàncies que arriben als sistemes de sanejament generen un “monstre” que es coneix amb el nom de fatberg, que provoca un impacte negatiu directe en diversos àmbits:
a) Als municipis (obturen les canonades i baixants dels edificis).
b) A les depuradores (sobrecost econòmic perquè les malmeten).
c) Al medi ambient (impacte sobre l’ecosistema marí, bàsicament).
d) Als pressupostos públics (sobrecost per a la seva gestió i eliminació).
Per això, la Generalitat de Catalunya, amb la col·laboració de l’Àrea Metropolitana de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona, han desenvolupat una campanya per a conscienciar la ciutadania sobre la importància de la bona gestió d’aquestes deixalles.
Sota l’eslògan “Estem creant un monstre, i això no és cap pel·lícula”, la campanya s’estructura al voltant de la idea que quan llencem una tovalloleta o altres residus d’higiene personal, el vàter se les endú com si res. El gran problema és que no en veiem les conseqüències. I això fa que no es percebin. És a dir, estem creant un monstre perillós però que no el veiem.