Notícies

Navigation Bar

Es publica l’estudi informatiu dels nous accessos a la C-32

Els estudis comprenen sis accessos, tot incloent la construcció de quatre nous enllaços i la millora i compleció de dos ja existents

Above Content Body

Content Core

Es publica l’estudi informatiu dels nous accessos a la C-32
Imatge del nou projecte

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha iniciat el procés d’exposició pública dels estudis informatiu i d’impacte ambiental per a la millora de la connectivitat de la C-32 entre Alella i Sant Pol de Mar, al Maresme. Administracions, entitats i particulars poden presentar les al·legacions que considerin adients fins al 27 de febrer de 2025.

Els estudis recullen les alternatives de traçat per a la construcció de quatre nous enllaços i la millora i compleció de dos, distribuïts al llarg d’un tram de 32 quilòmetres de l’autopista C-32. L’àmbit comprèn els municipis d’Alella, el Masnou, Teià, Premià de Dalt, Premià de Mar, Vilassar de Mar, Vilassar de Dalt, Cabrils, Sant Andreu de Llavaneres, Canet de Mar, Sant Cebrià de Vallalta i Sant Pol de Mar. La inversió prevista en total per aquests enllaços és de prop de 120 MEUR.

Els quatre nous enllaços previstos són el de Teià, Premià de Dalt-Premià de Mar, Vilassar de Mar-Cabrils i Canet de Mar-Sant Cebrià de Vallalta-Sant Pol de Mar.

 

Nou enllaç Premià de Dalt – Premià de Mar

Es localitza en l’encreuament amb la carretera de Premià de Mar (BV-5024). Té com a objectiu complementar l’accessibilitat a l’autopista C-32 des de les zones a l’oest de Premià de Mar i les urbanitzacions de Premià de Dalt, que actualment han de creuar el nucli urbà d’aquests dos municipis per accedir-hi. Alhora, l’enllaç connecta amb un vial específic a la zona est del polígon industrial Buvisa amb l’autopista. Premià de Dalt es beneficiarà directament de dos dels nous accessos. D’una banda del nou de Teià i de l'altra, del de Vilassar de Mar-Cabrils ja que ambdós reduiran el volum de trànsit pel nostre municipi perquè els vehicles d'aquestes poblacions disposaran de nous accessos a les seves poblacions.

S'han plantejat dues alternatives:

      

 

Les dues opcions es diferencien en la tipologia d’enllaç. L’alternativa 1 consisteix en un enllaç amb peses i l’alternativa 2 consisteix en un enllaç amb rotonda única elevada respecte al tronc de la C-32. Cal destacar que l’alternativa 1 permet aprofitar el pas superior existent sobre la C-32 mentre que l’alternativa 2 preveu dues noves estructures sobre la via.

 

Reunió prèvia dels alcaldes amb Territori

El passat 8 de gener, una delegació d’alcaldes i alcaldesses del Baix Maresme va ser rebuda a la seu del Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica per parlar de la pacificació de l’N-II i dels futurs accessos a la C-32. La reunió es va celebrar a petició dels municipis afectats i va tenir lloc després que el Govern va aprovar-ne el 20 de desembre els estudis informatius i abans de la publicació del corresponent anunci al Diari Oficial de la Generalitat, el16 de gener.

A la trobada van assistir els representants dels ajuntaments d’Alella, el Masnou, Teià, Premià de Dalt, Premià de Mar, Vilassar de Dalt, Vilassar de Mar i Cabrils, acompanyats del president del Consell Comarcal del Maresme, Francesc Alemany. Per part de la Generalitat hi van participar el secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal; el subdirector de Planificació i Sostenibilitat, Santi Ribas, i el director general d’Infraestructures de Mobilitat, David Prat.

 

Transformació de la mobilitat al Maresme

També es treballa en els projectes per a la pacificació de l’N-II, per a transformar-la en una via més cívica que es complementi amb l’entorn urbà i que incorpori una via per a vianants i ciclistes segregada que permetrà connectar per mobilitat activa els municipis veïns.

Les actuacions en el corredor C-32/N-II al Maresme es finançaran a través del conveni entre l’Estat i la Generalitat.

 

Informació pública

La publicació de l’anunci al DOGC  dona el tret de sortida administratiu al projecte de construcció dels futurs enllaços amb la C-32. Fins al 27 de febrer, tothom qui vulgui –administracions, entitats i particulars– pot examinar la documentació i presentar-hi al·legacions

Below Content Viewlet

Document Actions