Notícies

Navigation Bar

En marxa una macroenquesta sobre les llengües de Catalunya

Vol obtenir informació per a la definició de les polítiques lingüístiques del català i de l’occità

Above Content Body

Content Core

Els tècnics de la Generalitat han començat a preguntar els catalans i catalanes per elaborar l’Enquesta d’usos lingüístics de la població 2023. L’enquesta aportarà informació actualitzada sobre la realitat lingüística de Catalunya i és clau per impulsar polítiques de foment del català i l’aranès més ajustades a les necessitats de la població.

L’enquesta és una de les més importants d’Europa en matèria de llengua amb una mostra de 9.000 enquestes fetes a la població de Catalunya de 15 anys o més. Les dades es recullen per internet, telèfon i en entrevistes presencials. Es fa cada cinc anys des de l’any 2003, la darrera es va fer el 2018. El treball de camp finalitzarà al març de 2024.

El qüestionari d’aquesta edició pregunta sobre el grau de coneixement del català, el castellà i l’occità, aranès a l’Aran, el francès i l’anglès; actualitzarà la informació de les altres llengües parlades pels ciutadans de Catalunya, i les actituds que la població té sobre l’ús actual i futur del català.

En l’elaboració de l’enquesta col·laboren la Secretaria de Política Lingüística i l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat).

 

Below Content Viewlet

Document Actions