Notícies

Navigation Bar

El Ple de Premià de Dalt aprova el centre de dia i aborda el futur de La Poma Bike Park

La sessió del 18 de maig dona llum verda al Centre de Dia, valida modificacions normatives i afronta el tancament provisional de l’equipament esportiu

Above Content Body

Content Core

El Ple ordinari de l’Ajuntament de Premià de Dalt celebrat dilluns 18 de maig de 2026 va estar marcat per l’impuls a les polítiques socials, amb l’aprovació de la creació del servei d’atenció a la gent gran SAIAR-RESPIR, i per l’anàlisi de la situació de La Poma Bike Park, actualment tancada de manera provisional.

En l’àmbit informatiu, el regidor no adscrit Javier Sallent, adjunt a Habitatge Públic, va avançar que pròximament es convocaran reunions amb les persones inscrites al Registre de Sol·licitants d’Habitatge Públic interessades en els habitatges de protecció oficial de Can Nolla i residents al municipi.

Per la seva banda, la regidora d’Espai Públic, Jèssica Rovira, va presentar diverses iniciatives previstes. Entre aquestes, un taller de reaprofitament al Mercat municipal el 13 de juny, el segon Tast gastronòmic a la plaça de la Fàbrica el 18 de juliol, així com la instal·lació d’un mòdul d’informació de cicloturisme el 12 de juny a la zona del pavelló poliesportiu.

En cultura, el regidor Ramon Golart va valorar positivament activitats recents com l’Arrela’t a Sant Jordi, l’Ulisses x Endofest i el Concert de Primavera amb l’Orquestra de Cambra Catalana, inclòs en el Festival de Música del Maresme. També va destacar que el cicle Jazz en la Nit celebrarà enguany el seu 30è aniversari amb cinc concerts de big band.

En matèria econòmica, el regidor Alejandro Costa Urigoitia va donar compte dels informes d’Intervenció corresponents al 2025 —auditoria del registre de factures, deute comercial, morositat, control intern, execució i liquidació pressupostària— i va subratllar “la bona salut financera i l’estabilitat pressupostària” de l’Ajuntament.

La sessió va aprovar per unanimitat l’acta anterior i va donar compte del despatx oficial. També es va validar el reconeixement extrajudicial de crèdits per import de 170.591,49 euros, amb el suport del govern (Som Impuls, PSC i dos regidors no adscrits) i l’abstenció de Veïns i ERC.

 

Impuls al centre de dia 

El Ple va aprovar la creació del servei SAIAR-RESPIR, pas previ per a la posada en marxa del futur centre de dia. La proposta va rebre els vots favorables del govern i ERC, mentre que Veïns es va abstenir, posicionament que també es va repetir en l’aprovació inicial del reglament regulador.

El govern va insistir que es tracta de l’establiment d’un servei públic adaptat a la normativa vigent. Costa Urigoitia va precisar que encara no es definia la gestió operativa, mentre que des de Veïns es va remarcar el rebuig a una possible gestió privada. En resposta, el govern va aclarir que el servei es prestarà a través de l’empresa pública Sumar, participada per administracions locals.

L’alcalde, Josep Triadó, va explicar que el centre s’ubicarà a l’edifici Cristòfol Ferrer, recentment ampliat, amb una capacitat de 25 places, de les quals es preveu concertar-ne 20 amb la Generalitat. Els pròxims passos inclouen la tramitació de l’alta del servei i l’obtenció del codi RESIS.

 

Canvis normatius i organitzatius

El Ple també va aprovar inicialment la modificació de l’ordenança del servei d’aigua i clavegueram per corregir una incidència en la facturació de comptadors sense telemesura, amb el suport del govern i l’abstenció de l’oposició.

Així mateix, es va aprovar provisionalment la modificació de l’ordenança fiscal número 22 sobre ocupació de via pública amb materials i instal·lacions d’obra, amb els vots favorables del govern i Veïns i l’abstenció d’ERC.

En l’àmbit intern, es van aprovar per unanimitat les modificacions de la plantilla de personal i del catàleg retributiu de la corporació per a l’any 2026.

 

La Poma Bike Park, en procés de reobertura

Un dels punts que va generar més interès en el torn de precs i preguntes va ser la situació de La Poma Bike Park. La regidora d’Esports, Vanessa Lorenzo, va explicar que l’empresa concessionària ha renunciat a la gestió després de resoldre incidències i obtenir permís per reobrir.

El 15 de maig l’Ajuntament va formalitzar l’acta de recepció de les instal·lacions, assumint-ne la possessió cautelar. Segons el govern, cal completar l’expedient de resolució del contracte abans de poder iniciar una nova licitació, un procés que podria allargar-se diversos mesos amb la participació de la Generalitat.

L’alcalde, Josep Triadó, va remarcar que es tracta d’una concessió demanial i que tots els passos es duen a terme amb garanties jurídiques, amb l’objectiu de reobrir l’equipament “el més aviat possible i en condicions adequades”.

El govern també va recordar les inversions realitzades entre 2020 i 2025, xifrades en 1,5 milions d’euros, per consolidar La Poma com una instal·lació esportiva singular amb elements únics a Europa.

 

Seguiment dels grups de l’oposició

En el torn de control, ERC i Veïns van formular preguntes sobre diversos àmbits, com el bici parc de la Poma, la seguretat viària a l’entorn de l’Institut Escola Santa Anna, el cementiri municipal, el patrimoni catalogat o diferents expedients en curs.

La sessió es va desenvolupar amb amplis consensos en diversos punts, tot i mantenir-se discrepàncies en qüestions de model de gestió i determinades decisions de govern.


 

Vídeo íntegre del Ple

 

Below Content Viewlet

Document Actions