El Govern de la Generalitat activa ConfinApp, una aplicació per resoldre tots els dubtes sobre el confinament i postconfinament
Above Content Body
Content Core
ConfinApp inclou un assistent virtual interactiu per orientar i acompanyar la ciutadania durant la crisi de la COVID-19.
L’aplicació convida la ciutadania a identificar les necessitats socials que tenen durant el confinament perquè les empreses i startups puguin donar-hi resposta mitjançant una ‘hackató’. Les solucions tecnològiques s’integraran a l’app.
L’aplicació incorpora altres serveis com la generació de certificats autoresponsables de desplaçament i la possibilitat d’adjuntar el certificat d’empreses de serveis essencials
Es demana a la ciutadania que ajudi a identificar necessitats socials pel que fa a aspectes com:
Relacions personals
- Solidaritat entre veïns
- Aprendre des de casa
- Aprovisionament d’aliments
- Sortir del confinament
- Tornar a treballar
- Atenció especial a col·lectius en risc d'exclusió
Les persones usuàries també podran parlar amb un assistent virtual que respondrà preguntes sobre el curs escolar, les mesures fiscals o els mètodes d'higiene per prevenir la COVID-19.
De moment l'aplicació que ha impulsat el Departament de Polítiques Digitals i Administració Local només està disponible a través d'una pàgina web i, a principis de la setmana vinent, ja es podrà obtenir a les botigues virtuals d'Apple i Google per a telèfons mòbils.