Notícies

Navigation Bar

Diumenge 25 d'octubre toca endarrerir els rellotges

A les 3 de la matinada seran les 2, per tant dormirem una hora més

Above Content Body

Content Core

La matinada del proper diumenge, 25 d’octubre, els rellotges s’hauran d’endarrerir una hora: a les 3 de la matinada seran les 2. Dormirem, per tant, una hora més. L’objectiu del canvi és l’adaptació dels horaris a la llum del dia: així s’aprofita al màxim el sol com a font lumínica.

La mesura té l’origen l’any 1974, quan l’encariment del petroli va generar la necessitat de reduir el consum d’energia i es va optar per avançar els rellotges una hora els mesos d’estiu per aprofitar les hores de sol al matí i reduir així la despesa energètica associada a l’ús de llum artificial.

El Consell Assessor per a la reforma Horàia recomana mantenir tot l'any l'horari d'hivern, perquè és el que millor s'adapta a la llum solar i al ritme d'activitat majoritari dels catalans.

És una bona mesura d’estalvi?

L’endarreriment del rellotge a l’hivern permet tenir llum natural a primera hora del matí, que és quan es produeixen la majoria de desplaçaments. Però l’estalvi es genera, bàsicament, durant el canvi a l’horari d’estiu. Tot i això, diversos estudis apunten que l’estalvi real en la factura de la llum es situa només entorn els 6 euros l’any.

Pla Viure Millor

Aquesta setmana es va aprovar aquest Pla, pioner a promoure polítiques del temps i de reforma horària. Es vehicula a través de 3 objectius:

  1. Models de gestió del temps més eficients i que millorin la productivitat.
  2. Horaris més racionals i flexibles que facilitin una conciliació corresponsable.
  3. Hàbits saludables que millorin el benestar i la qualitat de vida.

 

 

Below Content Viewlet

Document Actions