Notícies

Navigation Bar

Del 15 al 16 de setembre, Premià de Dalt esdevé capital de la Cultura popular

Arriba la 4a edició del festival Arrela’t a la Cultura, organitzat per la regidoria de Cultura/Arts Escèniques amb activitats a tots els barris

Above Content Body

Content Core

Premià de Dalt fa una clara aposta per l’impuls de la Cultura Popular i Tradicional a través de la celebració de l’ARRELA’T, enguany celebrem la quarta edició i tindrà lloc durant el cap de setmana del 15 i 16 de setembre.

L’Arrela’t es mou en dos àmbits principals: la cultura popular, barrejant tant elements de creació contemporània com altres d’arrel tradicional, la participació ciutadana i l'ampliació de la base social de la cultura.  Així mateix, té també un caràcter interdisciplinari i aglutina diferents llenguatges artístics: música, gegants, teatre de carrer, tallers, dansa, circ, castells,...

Els espectacles programats són de diferents formats: petit, mig o gran i adreçats tant al públic adult, jove com al familiar.

Volem ajudar a difondre diferents elements de la nostra identitat, promoure la participació i l’interès per la cultura popular i tradicional del país, així com també la d’altres llocs i fomentar la cohesió social a través de l’educació, la cultura, els costums i les tradicions.

Activitats programades a l’Arrela’t 2018

Dissabte 15 de setembre de 2018:

18:00 h: Inauguració de l’Arrela’t a càrrec del grup de batucada New Wave Percussion al pbati de Sant Jaume, i plantada de Gegants a la Plaça de la Fàbrica (activitats simultànies).

A continuació, primera sortida del nostre Carrilet Arrela’T i el Concert Viatger amb la Inoxidable Marxing Band, pels 4 barris del municipi (s’ajunta plànol amb el recorregut).

18:30 h: 26a. trobada de Gegants amb les colles: Gegants de Premià de Dalt, Gegants de Calella, Gegants d’Hostalric, Gegants de Vilassar de Dalt, Lalo de Vilanova i la Geltrú, Gegantons TR, Capgrossos de Platja d’Aro i Capgrossos de Premià de Mar. 

Recorregut:  Sortida des de la Plaça de la Fàbrica, Riera de Sant Pere i Parc Can Verboom, un cop allà Mostra de balls de Gegants.

Continuaran els viatges del Carrilet amb el Concert Viatger als Barris del Remei i La Floresta, fins les 22.00h.

20:30 h: Concert Catfolkin. Banda de música d’estil folk rock festiu barrejada amb una bona guarnició de cultura popular catalana. A l’escenari del Parc de Can Verboom

22:00 h: Anguilas amb Andrés Cavallin sota els pins del Parc de Can Verboom

Una meravellosa reflexió dramatitzada sobre la memòria, la identitat i la immigració que us arribarà al cor. Acompanyat del sommelier Carles Mira farem tast de vins blancs i negres DO Alella, pica-pica i  una bona conversa entre l’actor i el públic             

Diumenge 16 de setembre de 2018: 

11:00 h: Sortida de la Plaça de la Vila, dels Trabucaires del Vi d’Alella, fins al Parc de Can Verboom

A continuació inici dels viatges del Carrilet Arrela’t matí i tardapels 4 barris del municipi, amb el Concert Viatger al Barri del Remei i a La Floresta. 

Barri Santa Anna-Tió a la Plaça del Mil·lenari:

11:00 h: Tallers a càrrec del PIJ – LA FLETXA en col·laboració amb Pla de Barris 

                Taller de ceràmica. Bols primitius amb fang amb la Maia Radresa

                Taller d’Arrels creatives de Blanc de Guix

                Taller de Cuina d’Arrel creativa

12.30 h: Sardanes a la plaça amb la Cobla Premià

Parc Can Verboom:

Durant tot el dia:  

ApiCirc amb la Companyia Pessic de Circ.  Espectacle interactiu al voltant de 5 cúpules geodèsiques pels més petits.

Pirates a la costa, el joc de taula amb els seus creadors Bernat Gómez, Victor Fernández i Jaume Batlle.

11:30 h: Tallers:

               Arts Naturals amb Les Colomes

               Instruments i Sons per menuts amb en Jaume Batlle i en Carlos Garcia

               Esgrima de competició i aplicat a les arts escèniques de l’Excèntrica

13:30 h: Sardanes amb la Cobla Premià.

14:30 h: Dinar amb els Cuiners de la Terra:

               Paella vegetal o Fideuà de peix i macarrons pels menuts

               més amanida, pa, aigua i vi, i síndria per postres

16:30h:  Reinici dels viatges del Carrilet Arrela’t

17:00 h: Café concert amb la Calaixera

               Adrià Barazon, Alicia Vida i Jaume Batlle

17:30 h: Transhumància a càrrec de la companyia Xip Xap. Jardí de Can Figueres fins al Parc

               La transhumància és la migració estacional dels ramats a la recerca de les pastures allà on n’hi hagi segons l’època de l’any. Pastors, cabres i el nostre gos, potser tu també acabaràs sent protagonista, saps munyir? Que tal fas de llop?...

               Un viatge ple d’emocions rialles i cançons.  Espectacle de teatre de carrer itinerant  

18:30 h: Falcons de Piera 

                Són una manifestació gimnàstica-esportiva-acrobàtica. En lesseves actuacions fan construccions que recorden els castells, però amb més varietats de formes i on l’aspecte dinàmic i coreogràfic i té més importància.  

  

19:30 h: Emorió amb Sound de Secà

               Espectacle de percussió, un còctel de ritmes explosius i coreografies espectaculars. Vigileu que la liem! Un show on ens encanta connectar amb el públic i fer-lo participar activament i sobretot... sempre amb el somriure a la boca!

20:30 h: Ball de comiat a càrrec de l’Esbart L’Espolsada de Premià de Dalt

Tot seguit Castell de focs a càrrec de l’Avalot.

 

Atenció: Bar obert al Parc Can Verboom amb begudes i Food-trucks amb diversos tipus de menjar durant totes les activitats els dos dies. (Cabines de WC adaptades

 

 

Below Content Viewlet

Document Actions