Notícies

Navigation Bar

Consulta del cens electoral: Eleccions Generals 2023

Fins el 12 de juny es podrà consultar el cens electoral per a les eleccions del 23 de juliol

Above Content Body

Content Core

El pròxim 23 de juliol se celebren les eleccions a les Corts Generals. Fins al 12 de juny, la ciutadania pot consultar el cens electoral que publiquen els ajuntaments. La composició del cens electoral es va tancar el 28 de febrer de 2023, recollint els canvis d'empadronament fets fins al 27 de febrer de 2023. En cas d’haver fet un canvi de domicili més enllà d'aquesta data, constarà  en el cens on correspon l'antiga adreça.

La consulta i es podrà fer fins al dia 12 de juny, i, si s'escau, la reclamació de les dades d’inscripció en el cens electoral fins al 13 de juny. En cas de voler consultar-ho es pot trucar al 936931511 (Secretaria) en horari d’oficina.

Consulta electrònica del cens

La consulta i reclamació de les dades d'inscripció al cens electoral es pot fer directament, de forma electrònica mitjançant un certificat digital, a través del web de l’Oficina del Cens Electoral (Institut Nacional d’Estadística), “Consulta de les dades del cens”.

Per a consultar les dades d'inscripció caldrà disposar d'un certificat electrònic reconegut. Els certificats admesos són els emesos per les autoritats de certificació incloses en la plataforma @firma del Ministeri de Presidència.

Com votar per correu a les eleccions generals del 23 de juliol de 2023?

El proper 23 de juliol se celebren eleccions generals a l’Estat espanyol. Si no estaràs al teu domicili habitual en aquesta data, pots sol·licitar el vot per correu fins al 13 de juliol. El termini per dipositar el sobre amb el vot a les oficines de Correus finalitzarà el 19 de juliol.

Quan comença i quant dura la campanya electoral?

D'acord amb el que disposa la Llei Orgànica 5/1985, de 19 de juny, del Règim Electoral General, la campanya electoral durarà 15 dies, començant a les 0.00 hores del divendres 7 de juliol i finalitzant a les 24.00 hores. del divendres 21 de juliol. Les Cambres resultants es reuniran, en sessions constitutives, el dia 17 d’agost de 2023.

Dissabte 22 de juliol se celebrarà la jornada de reflexió.

Quins són els terminis del vot per correu?

El vot per correu es pot sol·licitar fins al dia 13 de juliol a qualsevol oficina de Correus o de forma telemàtica al web de Correus, sense necessitat d'acudir presencialment a una oficina. Per això haureu d'autentificar la vostra identitat amb el DNI electrònic o amb un certificat digital vàlid. 

Com votar per correu?

  • Haureu de recollir l'imprès de sol·licitud a les oficines de Correus o presentar via web la sol·licitud de vot per correu amb el DNI electrònic o un certificat digital vàlid.
  • A l'imprès has d'indicar l'adreça postal on vols que s'enviï la documentació electoral (pot ser el vostre domicili, lloc de treball o un apartat postal).
  • L'Oficina del Cens Electoral us enviarà la documentació necessària per votar a l'adreça indicada a partir del 3 de juliol.
  • Un cop hagueu rebut la documentació, escolliu la papereta de votació i introduïu-la al sobre de votació (o no inclogueu papereta si decidiu votar en blanc). Introduïu el sobre de votació i el certificat d'inscripció al cens dins del sobre on està escrita l’adreça de la vostra mesa electoral. No inclogueu cap document acreditatiu de la vostra identitat dins del sobre de votació, perquè en aquest cas el vostre  vot seria considerat nul per la mesa.
  • Porteu aquest sobre a una oficina de Correus i envieu-lo per correu certificat gratuït abans del 19 de juliol.

Puc canviar d'opinió i votar de manera presencial?

No. Si sol·liciteu votar per correu i la vostra sol·licitud és acceptada, no podreu votar de manera presencial a la vostra mesa electoral el 23 de juliol.

Com sol·licito el vot per correu si estic temporalment o de vacances a l'estranger?

Si esteu temporalment o de vacances a l'estranger, romandreu en aquesta situació fins al dia de la votació i desitgeu exercir el vostre dret de sufragi heu de:

  1. Emplenar l'imprès de sol·licitud (es pot recollir a consolats o ambaixades o descarregar-se a les webs del Ministeri de l'Interior o al Ministeri d'Afers Estrangers) i presentar l'imprès personalment al consolat o ambaixada fins al 24 de juny, encara que es recomana formular la petició com més aviat millor.
  2. Per a formular la sol·licitud haureu d'estar inscrit al registre de matrícula consular del país on us trobeu com a no resident. La sol·licitud i la inscripció al registre de matrícula consular es poden fer en un mateix acte.
  3. L'oficina del cens electoral iniciarà l'enviament de la documentació electoral a les adreces indicades a les sol·licituds el 3 de juliol. El vot s'ha de remetre per correu certificat no més tard del dia 19 de juliol.
  4. Perquè aquests vots siguin vàlids, és indispensable que consti clarament al sobre un mata-segells o una altra inscripció oficial d'una oficina de correus de l'estat corresponent, que certifiqui que s'ha remès dins del termini previst. 

Qui pot utilitzar l'aplicació per a la presentació de la sol·licitud electrònica de vot per correu?

  • Els electors residents a l’Estat espanyol. Un cop presentada la sol·licitud via web, si és acceptada per l'Oficina del Cens Electoral, no podrà votar a la mesa electoral el dia de la votació.
  • Els electors residents a l'estranger que es trobin temporalment a l’Estat espanyol, amb dret de vot a les eleccions convocades.
  • No poden ser sol·licitats pels electors residents a l’Estat espanyol que es trobin temporalment a l'estranger, ni pels electors residents a l'estranger que ho sol·licitin des del país de residència.

 

Avís consulta llistes electorals

Below Content Viewlet

Document Actions