Notícies

Navigation Bar

"Avui m’operen”: un conte infantil per fer més fàcil el camí fins al quiròfan

El Consorci Sanitari del Maresme impulsa una campanya de captació de fons per editar els primers 500 exemplars. L’objectiu és continuar humanitzant l’experiència dels infants que s’operen a l’Hospital Universitari de Mataró, més de 350 cada any

Above Content Body

Content Core

El Consorci Sanitari del Maresme vol fer realitat el conte infantil “Avui m’operen”, ideat pels propis professionals del bloc quirúrgic amb l’objectiu d’acompanyar els infants que han de sotmetre’s a una intervenció a l’Hospital Universitari de Mataró i ajudar-los a entendre i anticipar les diferents etapes del procés quirúrgic. El projecte es troba ara en fase de captació de fons per fer possible la primera edició del conte, a través del portal dona.csdm.cat.

En el centre es realitzen cada any més de 350 intervencions quirúrgiques a pacients pediàtrics i les intervencions més freqüents són, entre d’altres, les fimosis, les hèrnies inguinals i umbilicals, les amigdalectomies i la cirurgia d’orella. “Avui m’operen” neix precisament amb la voluntat que aquests infants puguin arribar al quiròfan sabent què els espera i disposant d’una eina que els permeti anticipar el procés, reduir la incertesa i viure l’experiència d’una manera més tranquil·la.

Una història que explica tot el recorregut

A través de les vivències d’un personatge infantil, el conte acompanyarà els infants des de la preparació prèvia a la intervenció fins a la recuperació posterior. L’objectiu és explicar de manera senzilla i visual els diferents espais, professionals i situacions que trobaran durant la seva estada a l’hospital.

El llibre incorporarà també una guia específica per a les famílies, amb respostes als dubtes més habituals i informació complementària a la que ja es facilita durant el procés assistencial. A més, inclourà pàgines de passatemps pensades especialment per als moments d’espera a la Unitat de Cirurgia Sense Ingrés (UCSI), abans de l’entrada a quiròfan.

El projecte es completarà amb un vídeo explicatiu del circuit quirúrgic, especialment pensat per als pacients pediàtrics de més edat, que podran familiaritzar-se amb el recorregut que faran el dia de la intervenció.

500 contes per als primers infants

La primera edició de “Avui m’operen” preveu imprimir 500 exemplars, que es lliuraran als pacients pediàtrics que hagin de passar per quiròfan a l’Hospital Universitari de Mataró. El cost d’edició de cada exemplar és de 12 euros i aquesta és la quantitat de referència que el CSdM proposa a les persones que vulguin col·laborar, tot i que es poden fer aportacions de qualsevol import. Així, l’objectiu de la campanya és arribar als 6.374 euros necessaris per fer realitat aquesta primera edició.

Un nou canal per fer donacions

La campanya forma part del nou portal de captació de fons del Consorci Sanitari del Maresme, creat per facilitar la participació de la ciutadania en projectes orientats a millorar el benestar i l’experiència de les persones ateses. A través d’aquest portal, la ciutadania pot contribuir directament a iniciatives que aporten valor més enllà de l’atenció estrictament assistencial i que tenen un impacte en aspectes com el benestar emocional, l’acompanyament i la humanització de l’atenció sanitària.

Les persones que vulguin contribuir a fer realitat “Avui m’operen” poden fer-ho a través d'aquest web.

Below Content Viewlet

Document Actions