Sabies que...

Navigation Bar

Premià de Dalt disposa d'un Arxiu Municipal on es conserva documentació pública i privada vinculada a la història del poble?

L'Arxiu Municipal és el servei especialitzat a gestionar, tractar, conservar i difondre la documentació que produeix l'Ajuntament de Premià de Dalt

Above Content Body

Content Core

Situat a Can Figueres, l’arxiu també vetlla per la recuperació del patrimoni documental que no produeix directament l'Ajuntament però que està vinculat al municipi per raons socials, econòmiques, culturals o de qualsevol altra mena.

Així, l'Arxiu Municipal conserva els expedients tècnics com  llicències d'obres, els plans d'ordenació urbana, els projectes d'obres municipals, els padrons d'habitants, els padrons d'impostos municipals, les actes del Ple i de la Comissió de Govern, etc., però també acull documentació de particulars, d'empreses i d'altres institucions i entitats locals que volen preservar el seu patrimoni documental i fer-lo públic.

Els documents més antics que es custodien a Premià de Dalt són els cadastres 1719 i el de 1736 i el clavari o pressupost del 1726, si bé la documentació administrativa més estable que s’hi conserva és a partir de l’any 1854.

Actualment l’arxiu municipal té inventariades unes 5.300 caixes d’acord el quadre de classificació de la Generalitat. Aquesta documentació s’ha anat ampliant amb els anys gràcies a donacions de particulars. Que han permès també conèixer l’evolució de Premià de Dalt.

Per sol·licitar documentació a l’Arxiu s’ha de demanar per instància a l’Ajuntament per iniciar el tràmit a la recerca del document sol·licitat.

Below Content Viewlet

Document Actions