Notícies

Navigation Bar

Provem-ho en català. Molt per parlar, molt per viure!

La nova campanya recupera la figura de la Queta i reforçar els valors de cohesió, tolerància i utilitat associats a la llengua.

Above Content Body

Content Core

L’any 2005 es va crear la figura de la Queta per promoure l'ús de la llengua catalana. Prop de dues dècades després, es recupera el personatge, s’actualitza i es multiplica per donar cabuda a la diversitat de la societat catalana l’any 2023. La nova campanya s’anomena: ‘Provem-ho en català. Molt per parlar, molt per viure’.

La campanya és una de les cent propostes que es va presentar el novembre passat per fomentar l’ús de la llengua.

La Queta va ser protagonista de la campanya “Dona corda al català” de l’any 2005, i ara es recupera per fer visible la continuïtat històrica del compromís amb la llengua catalana per part de la societat civil i de la Generalitat de Catalunya.

També posa de manifest l’evolució que la societat catalana ha viscut durant les darreres dues dècades. Les Quetes del 2023 són múltiples: moltes veus, moltes formes de parlar la llengua.

Cohesió, tolerància, llengua compartida

Els objectius de la campanya són tres:

  • Reforçar els valors de cohesió i tolerància associats a la llengua catalana com a llengua compartida.
  • Motivar els ciutadans perquè facin petits gestos per incrementar-ne l’ús.
  • Diluir els prejudicis sobre la llengua de l’interlocutor a partir del seu aspecte o ocupació.

Fases de la campanya

El llançament consta d’un espot animat i d’una cançó cantada per Oriol de Ramon i Xavier Coca (grup TheTyets); Kelly Isaiah (grup Koers d’origen nigerià i que viu a Lleida des dels 10 anys) i la valenciana Sandra Monfort, la mallorquina Clara Fiol i la catalana Selma Bruna (grup musical Marala Trio, en representació de la diversitat d’accents dels Països Catalans).

Està previst que duri com a mínim dos anys, a través dels quals s’aniran presentant noves Quetes personalitzades i es duran a terme accions arreu de tot el territori.

Es preveuen, per exemple, la Queta de l’àmbit sanitari, la Queta que juga a videojocs o la Queta estudiant. La voluntat de la campanya és demostrar que en totes les situacions de la campanya es pot parlar en català.

Below Content Viewlet

Document Actions