Notícies

Navigation Bar

Els Serveis Socials de Premià de Dalt cobreixen l’alimentació infantil en casos de vulnerabilitat social

L’equip humà del departament amb el suport d’Educació, tècnic municipal de Salut, Brigada i el servei extern contractat d'atenció domiciliària garanteixen les necessitats bàsiques mitjançant una atenció de qualitat i proximitat

Above Content Body

Content Core

En els 10 dies sense activitat escolar, els Serveis Socials de Premià de Dalt han assegurat als infants que més necessitats tenen el fet de seguir disposant de l’ajut del menjador, malgrat que les escoles estan tancades. Això ha estat possible amb els tiquets del programa local ‘Enfresca’t’ -que es bescanvien per productes frescos d’alimentació a Condis Supermercats- i el servei d’una empresa local de càtering contractada per a fer-los arribar els menjars.

Targetes moneder de la Generalitat que complementaran aquests ajuts municipals

Amb l’arribada d’aquestes targetes, es complementarà el que ja es feia des de l’Ajuntament de Premià de Dalt a través de les regidories d’Acció Social i Educació. Es tracta de targetes de prepagament per a les famílies dels menors beneficiaris de les beques menjador i per als menors usuaris dels serveis d’intervenció socioeducativa amb servei d’àpat, a través d’un acord amb La Caixa. Per a cada família es carregarà la targeta amb l'import de la prestació diària pel total de dies que duri el tancament dels centres educatius.

Aquesta mesura tindrà efecte fins que el Govern de la Generalitat suspengui les mesures preventives extraordinàries adoptades en el marc de l’activació del Pla d’Actuació del PROCICAT per malalties emergents en motiu de l’impacte del COVID-19.

Accions municipals per a garantir l’atenció necessària

Actualment, els Serveis Socials de l’Ajuntament de Premià de Dalt donen resposta a les necessitats bàsiques de les famílies vulnerables de Premià de Dalt amb l’activació de recursos d’emergència i altres de caràcter social. Concretament, s’ha posat en marxa: 

  • El servei de suport de Servei d’Ajuda a Domicili (SAD) per a persones amb dependència i/o vulnerabilitat, contractant una empresa professional del municipi que s’encarrega de la logística, el transport i l’atenció inicialment a través d’una TF (treballadora familiar) però que es podrà ampliar en base a les necessitats.
  • Suport econòmic per a cobrir necessitats bàsiques d’alimentació (a través del repartiment de menjar mitjançant DISA; l’activació de la targeta moneder per a fer compres d’higiene bàsica i els tiquets del programa municipal ‘Enfresca’t’ per anar a comprar aliments frescos), medicació, higiene, habitatge i subministraments bàsics de la llar,
  • Activació d’una xarxa de persones col·laboradores que donen suport al departament municipal de Serveis Socials de forma voluntària per a fer trucades telefòniques de seguiment i suport emocional, portar compres d’alimentació i/o medicaments a domicili, passejar mascotes, treure els residus o donar suport al centre de distribució solidària d’aliments, el DISA, entre altres.

Des del primer moment, el departament municipal d’Atenció Social ha rebut l’assessorament i l’acompanyament del tècnic municipal de Salut, en Josep Antolí.

És important recordar que s’ha activat un telèfon d’assistència, el 673 037 014, que funciona de 8 a 20h per atendre qualsevol persona vulnerable que ho necessiti. A banda, qualsevol persona pot adreçar-se als canals de contacte del departament de Serveis Socials.

 

Below Content Viewlet

Document Actions