El Govern de Premià de Dalt acorda un paquet de mesures fiscals i econòmiques per pal·liar els efectes del COVID-19 en el conjunt de la ciutadania i en el teixit empresarial
Above Content Body
Content Core
L’Ajuntament de Premià de Dalt flexibilitza els terminis i tràmits pel pagament de tributs, impostos i taxes municipals. Així, mentre duri la crisi sanitària del COVID-19, el Govern municipal ha acordat un paquet de mesures fiscals i econòmiques per tal de pal·liar els efectes del COVID-19 en el teixit empresarial i en el conjunt de la ciutadania.
Les mesures adoptades s’adrecen a la ciutadania, els autònoms, el petit comerç, l’hostaleria i restauració, i les empreses, i fan referència al pagament de taxes, impostos i quotes de serveis municipals, així com l’avançament del pagament a proveïdors de l'Ajuntament.
A banda, en estar tancats els equipaments municipals per la situació d'emergència, s'han suspès les llicències d'ús d'aquests espais i l'Ajuntament retornarà els diners cobrats a les persones que fan cursos i activitats i que, lògicament, ja havien abonat el mes de març de 2020.
Aquestes mesures s’executen després que, els darrers dies, l’Ajuntament, a través de la Comissió d’Emergències Municipal, hagi centrat els seus esforços en la reorganització del Consistori per mantenir els serveis públics essencials, donar resposta a les necessitats de Protecció Civil, vetllar perquè es compleixi l’ordre de confinament i fer crides a la responsabilitat de la ciutadania, a banda de fer un esforç per mantenir-la permanentment informada de les mesures que s’han anat adoptant.
Les mesures previstes són les següents:
En relació als impostos de caràcter general
- Ajornament d’impostos i taxes. Es prorroga el pagament dels tributs que es troben en període de pagament, l’impost sobre vehicles de tracció mecànica, fins al juny.
En relació als serveis municipals i famílies usuàries
- Suspensió temporal de les quotes de les Escoles Bressol, Escola Municipal de Música, Aula de Dansa, Aula d’Adults, Ludoteca la Xarranca i Espai Jove, mentre continuï interromput el servei. Per tant, l’Ajuntament no cobrarà la quota durant els dies que els serveis romanguin tancats.
- Ajuts a les famílies. Suport econòmic a les beneficiàries de beques de menjador mitjançant els tiquets “Enfresca’t”, les targes moneder i el lliurament d’àpats a domicili.
En relació a l’activitat comercial i empresarial
- Suspensió de la taxa per la recollida de residus a aquelles activitats comercials que no poden obrir al públic proporcional al període en què no es pugui exercir l'activitat.
- Suspensió de la taxa d'ocupació de l'espai públic de terrasses de bars i restaurants, proporcional al període en què no es pugui exercir l'activitat per l’Estat d’alarma i situació d’emergència decretats.
- Suspensió de la taxa de parades del mercat ambulant proporcional al període en què no es pugui exercir l'activitat.
En relació als proveïdors de l’Ajuntament
- Avançament del pagament de factures.S’avancen 600.000€ per dotar els proveïdors de liquiditat, especialment als autònoms i petites empreses.
- Indemnització econòmica a les empreses amb contractes suspesos. S’indemnitzarà a les empreses que presten serveis ordinaris i no essencials per a l’administració, d’acord amb el Reial Decret Llei 8/2020, de 17 de març.
El regidor d'Economia i Projectes estratègics, Alejandro Costa Urigoitia, explica que "des de l’àrea d’Hisenda seguirem adoptant noves mesures en funció dels nous escenaris i de l’evolució de la situació, facilitant, d'aquesta manera, que les veïnes i els veïns de Premià de Dalt, així com el sector comercial i empresarial, tinguin la major liquiditat possible, per fer front a aquesta situació d’alarma que, malauradament, ens toca viure".
Des de la Societat Municipal La Pinassa també s’ha avançat el pagament a proveïdors i es farà una moratòria en els lloguers dels locals comercials i habitatges de la seva propietat que estiguin afectats econòmicament per la COVID19.